شناسهٔ خبر: 172868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیزدهمین جلسه قرارگاه مسکن استان البرز برگزار شد

جلسه قرارگاه مسکن استان البرز روز شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳ سیزدهمین جلسه قرارگاه مسکن استان با محوریت نوسازی بافت فرسوده به ریاست استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳ سیزدهمین جلسه قرارگاه مسکن استان به ریاست مجتبی عبداللهی استاندار و با حضور محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و دیگر اعضای این قرارگاه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

در ابتدا محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در نوسازی بافت فرسوده استان، ارائه بسته‌های تشویقی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و تعداد پروانه‌های صادره حوزه بافت فرسوده در هر شهر ارائه کرد.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز در این جلسه گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز بیان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده تأثیر به سزایی در روند تحقق تعهدات نهضت ملی مسکن در استان دارد که از این طریق علاوه ساماندهی این مناطق، امنیت و استحکام بنا برای ساکنان نیز افزایش می‌یابد چرا که در این بافت‌ها بسیاری از زیرساخت‌ها فراهم است.

وی افزود: باید اراضی با کاربری مسکونی در شهرهای استان شناسایی و نسبت به ایجاد بسترهای ساخت و ساز آنها توسط مالکان، اقدام شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: باید گزارش دقیقی از بافت‌های فرسوده استان احصاء شود و شهرداری‌ها برای جلب مشارکت مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی کنند.

وی افزود: در اجرای نهضت ملی مسکن باید زیرساخت‌ها، سرانه‌ها و جلوه‌های بصری شهر را به‌درستی رعایت کنیم.